poliskontroll

... var ca 0,2 sekunder ifrån att få betala böter idag... Och det var den där jävla busschaufförens fel! Kom ingen buss och hämtade oss i Norra M, den hade redan kört, vilken stolpe! Så Vicke kom och hämtade mig, Jill och några till som vi släppte av på vägen. Men sen iaf när vi kom till gårdby ser vi en polisbil typ 100 meter framför oss som vinkar in oss. "helvete" varken jag, jill eller chrille i fram hade bälte. Fort som fan skulle vi ta på dom och illa nog så såg ju polisen att vi höll på fiffla med bälterna i bak... Ahhh, men han såg inte han som höll på att fixa med bältet ifram inte.. dåre! Men vi hann precis iaf innan dörren öppnades. Han försökte tvinga mig och Jill att säga att vi inte hade bälte på från första början och började med ett smått förhör med Jill varför hon satt där si och så. (från början satt hon längs ut men hoppade in till mitten för hon fick inte ut bältet). Men han tog iaf Jills leg och kollade upp det. Vicke fick blåsa och visa körkort. Haha jag har nog aldrig sett en så sur polis och jag var pissrädd och höll på att skita ner mig. Inte lite sur den där blådåren va eller!
- jag tror inte på att någon av er tjejer hade bältet på från början!
- ehhhhh jo de hade vi visst...
- Vad pysslade ni med där bak då?
- eeeeeh det kan inte jag svara på....
Jag har iaf lärt mig en läxa, ha bältet på mig för minsta lilla sträcka! (vilket man alltid ska egentligen) Inga roliga minuter de där.
Sen får vi väl se om Jill får böter eller inte. Hoppas inte för han hade inget bevis eftersom vi inte gav ngt erkännande.
hej svejs, använd alltid bälte! heheh


Kommentarer♥

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0